Sunday, March 22, 2015

Where are we now?


I am sorry I neglected you.

I have been lonely, too long.


Tuesday, October 14, 2014

Mainan hati

Mencintai kamu itu
Rasanya seperti menikmati aiskrim kegemaran aku ketika aku sedang demam selesema
Sekadar memenuhi keinginan di hati
Tapi rasa, tiada.

Malah menyesakkan.

Monday, September 29, 2014

paling rabak dalam dunia

Bergantung kepada sisi mana anda memandang lagu ini.

Aku, sedang memandang dari sudut paling rabak.

Maka rabaklah lagu ni.

Tapi serious feel gila. Sambil dengar sambil berangan "semoga aku diberi peluang untuk mementaskan lagu ini."

Pergh jauh aku pergi.


Friday, September 26, 2014

Persaingan

Aku adalah seseorang yang tidak gemarkan persaingan. Dari kecik lagi.

Contohnya zaman Backstreet Boys (BSB) famous dulu, aku sebenarnya suka Nick Carter. Tapi aku jadi bengang sebab ramai sangat perempuan suka dia jugak. RAMAI SANGAT. Lalu aku pun beralih arah dekat Howie D.

Samalah macam sekarang. Aku suka kau. Tapi ramai sangat perempuan suka kau jugak. Kau pun suka ramai sangat orang. Maaflah tapi aku bab-bab macam ni memang tamak sikit. Aku tamak kasih sayang dan cinta kau. Aku tak sanggup kongsi. Jadi nak taknak aku relakan je kau pergi.

Sakit melepaskan tu ada. Tapi sakit bertahan tu, sumpah, lagi seksa.


Thursday, September 11, 2014

Lari (part i)

Kadang-kadang ada benda yang elok kita tak cakap, walaupun kita rasa macam nak sangat cakap, tapi demi menjaga hati pihak lain ada eloknya kita pendam sahaja.


Contohnya satu hari ketika aku sedang berlari di taman tiba-tiba aku terdengar sekumpulan manusia yang sering aku lihat di tempat yang sama setiap petang bercakap sesama mereka,


"Dia ni setiap petang lari doh. Power betul",


dan tentulah aku tersengih kerang sebentar dengan statement tersebut.






Tapi itu yang aku dengar lah. Aku tak tahu (ini anggapan je) kalau selepas aku dah chow dari situ dia sambung cakap,


"Tapi tak kurus-kurus pun",


atau,


"Dah la pakai tudung sama je".


Tapi lantaklah. Aku tak dengar pun dia cakap macam tu kan, walaupun ada kebenarannya. Kihkih.

Monday, September 1, 2014











When walking alone can make me smile
because my mind was made of you
that's when I know
That my feeling is true.

I am starting to fall in love with you.

Sunday, August 31, 2014

Selfish

Kadang-kadang walaupun perasaan yang ada pada ketika itu adalah perasaan yang kurang menyenangkan, kita lebih rela untuk terus hanyut dibuai perasaan itu daripada mengetahui perasaan itu adalah suatu perasaan yang sia-sia.

Kerana bagi kita, tiada cinta yang sia-sia.

Semuanya harus membawa makna.