Thursday, September 11, 2014

Lari (part i)

Kadang-kadang ada benda yang elok kita tak cakap, walaupun kita rasa macam nak sangat cakap, tapi demi menjaga hati pihak lain ada eloknya kita pendam sahaja.


Contohnya satu hari ketika aku sedang berlari di taman tiba-tiba aku terdengar sekumpulan manusia yang sering aku lihat di tempat yang sama setiap petang bercakap sesama mereka,


"Dia ni setiap petang lari doh. Power betul",


dan tentulah aku tersengih kerang sebentar dengan statement tersebut.






Tapi itu yang aku dengar lah. Aku tak tahu (ini anggapan je) kalau selepas aku dah chow dari situ dia sambung cakap,


"Tapi tak kurus-kurus pun",


atau,


"Dah la pakai tudung sama je".


Tapi lantaklah. Aku tak dengar pun dia cakap macam tu kan, walaupun ada kebenarannya. Kihkih.

No comments:

Post a Comment