Thursday, May 29, 2014

kadang-kadang rasa nak membebel. kasi can lah

Sebenarnya ada satu masa aku jadi rimas tengok orang bercinta sebelum kahwin ni, sebab aku rasa orang bercinta ni hipokrit.

Contoh situasi macam ni. Tapi ni kira situasi bodoh-bodoh jela aku bagi. Ada orang ajak kau masuk choir untuk pertandingan kolej misalnya. Mula-mula kau setuju, tapi lepas tu tiba-tiba kau kata kau nak tarik diri. Alasannya, kau dah taknak menyanyi depan orang ramai ni. Suara kan aurat. Bagus lah. (walaupun sebenarnya kau tarik diri sebab boyfriend kau tak bagi) Tapi setiap malam kau bergayut dengan boyfriend, suara manja-manja, siap nyanyi-nyanyi dekat dia, tiba-tiba suara dah tak aurat ke?

Memang aku tak faham, sebab aku kan single. Mana nak faham perasaan orang bercinta ni.

Tapi bagi aku, cubalah bertahan. Selagi dia belum suami kau, dia belum isteri kau, tak perlu kot nak bercinta lebih-lebih. Ni belum kahwin dah kena delete Instagram Twitter Facebook apa semua sebab boyfriend jealous. Eh susahlah macam tu. 

Tiba-tiba macam garang pulak hari ni. Mungkin sebab baru lepas tengok 500 Days of Summer? Aku benci Summer. Dia buat-buat innocent macam dia tak bersalah padahal memang sepanjang masa dia yang salah. Tak baik tau mempermainkan perasaan orang! 

No comments:

Post a Comment