Wednesday, August 6, 2014

Forcing myself to write again

Dah puasa. Dah raya. Sudahnya macam-macam cerita ada. Dan untuk entah kali ke berapa, aku kembali jatuh cinta.


Dan cinta itu juga macam biasa.
Punah dan binasa.


Sebenarnya aku tak kisah pun putus cinta lagi, tapi cuma aku harap kali ini cinta yang sudah terputus itu tak akan menggugat persahabatan kami. The price you have to pay when you fall in love with your friend.


Tapi itu bukan main point cerita aku. Aku cuma nak cerita betapa kasihnya Tuhan tu dekat hambaNya, jahat mana pun seseorang tu bila dia berdoa meminta sesuatu pada Allah, Allah makbulkan. MasyaAllah. Terasa kerdil dan hina bila orang yang banyak dosa macam aku ni pun Allah tak pernah tolak tepi dan masih makbulkan permintaan kecil aku.


Jadinya untuk kesekian kali, hambaMu ini ingin memanjatkan syukur padaMu ya Allah. Terima kasih kerana masih menyayangi aku.


Apalah sangat cinta aku yang terputus tu bila nak dibandingkan dengan sayangnya Allah pada hambaNya.

No comments:

Post a Comment